Geniet hier van de schilderijen van Adriana

Deel I

ga naar deel II

ga naar deel III ( kerst)

ga naar deel IV



 

Niet alleen door middel van haar versjes, maar ook door haar teken- en schilderwerk, probeert Adriana haar liefde voor het leven en de ontdekkingen die ze doet tijdens haar spirituele zoektocht met anderen te delen.

 

 

01. Aquarellen - 02. Iconen - 03. Spirituele Schilderijen -

 

01. Aquarellen

 

 

KLAPROOSKES

Klaprooskes
klapwiekend
met vleugelkes
in 't rood

Symbool
van leven
zonder dood

VLASVELD

Ach.......gij blauwe blommekes, waer at de wind deur waeit
en die deur de zonnestralen oaren geaeid
Oe schoon is de natuur deur onzen Lieven Eer geschaepen
en oe ermzaelig zijne kik, die at tees nae wil aepen

in het Nederlands:

Ach.......jij blauwe bloemetjes waar de wind door waait
en die door de zonnestralen worden geaaid
Hoe schoon is de natuur door O.L.Heer geschapen
en hoe armzalig ik, die dit na wil apen

 

 

02. Iconen

Moederschap (Madonna met Jezus kind)

Het formaat van het linnendoek waarop deze Madonna werd geschilderd is 40 x 50 cm
. Het is geschilderd met acrylverf, vandaar dat het voor mij gemakkelijk was om er oude kant van glasgordijnen in te verwerken. Het is in een iconenstijl geschilderd, maar toch weer anders. Ik houd er niet van om me aan strakke voorbeelden, regels en technieken te binden, ik wil liever vrij zijn om mijn gevoelens via mijn schilderijen te uiten. Het gezichtje van het Jezus kind, daarvoor heeft mijn kleinkind Maarten geposeerd, die was toen op die leeftijd dat hij daarvoor net geschikt was, het gezicht van de Madonna daar heb ik niemand voor laten poseren, voor mij is het schilderen van gezichten geen probleem, dat zit er al in van toen ik nog kind was. Ik heb altijd het gevoel dat ik in voorgaande levens wel al meer portretten of iconen heb geschilderd en begreep dan ook nooit dat de meesten dat zo moeilijk vonden. In de compositie zit ook de vorm van een hart verwerkt en je ziet de aura’s die met elkaar zijn verbonden

  

Christus Pantocrator de lieve (rechts)
Geschilderd met acrylverf.

Iconen heb ik al meer geschilderd, niet direct volgens de voorschriften van de iconografie, maar gewoon zoals ik het aanvoelde en wilde, zowel in olieverf, tempera als acrylverf. Mijn schoonzus vroeg me om voor haar een icoon te schilderen van de Christus Pantocrator. Toen ik daarmee bezig was, had ik helemaal geen zin om Hem dat strenge gezicht te geven, wat volgens de iconografie er bij hoort. Ik schilderde een vriendelijke Jezus, met een liefdevolle en vergevensgezinde uitstraling. Doch….bij die uitdrukking vond ik dat de kleding die bij de Christus Pantocrator (Christus als strenge Rechter die ons moet beoordelen en evt. veroordelen) hoort, niet paste. Ik gaf Hem dus een andere outfit, modern, spijkerbroek, leren jack, rode trui, oorbel in een oor, hanger rond zijn hals en een paardenstaart. De bladzijden van het boek wat hij in zijn handen houdt, daar staat op te lezen: Met veel liefde en toewijding geschilderd in 1999, Christus Pantocrator, Christus van alle tijden. Op de 2e. bladzijde staat: Green Peace, groene vredige aarde, vol vertrouwen de 21e. eeuw tegemoet, Adriana. Terwijl ik deze icoon aan het schilderen was, luisterde ik naar de radio, waar het thema “HOE ZIET CHRISTUS ER UIT” aan de orde was. Men kon naar een bepaald nr. bellen om je mening te zeggen. Ik belde op en gaf de beschrijving van de Christus waaraan ik schilderde. Iemand van dagblad BN de Stem had dit gehoord en belde me de andere dag op, om te vragen of ze mochten komen kijken naar die merkwaardige Christus. Ik gaf hiervoor toestemming en toen kwamen ze er foto’s van maken en zodoende stond ik ook nog in de krant met deze icoon. Mijn schoonzus vond het maar niks, zij wilde deze Christus niet, wilde er een die geschilderd is volgens de voorschriften van de iconografie. Nou en aangezien “de klant” koning is, heb ik die dan later voor haar geschilderd (links) . Ik zei tegen haar: “Mens,  je krijgt die lieve niet eens meer van mij, die hou ik voor mezelf. De strenge hangt nu bij haar aan de schoorsteen. Ik kan me nauwelijks voorstellen, dat Christus zo’n strenge uitstraling heeft. Maar toen in die tijd, in de Middeleeuwen o.a. werd Christus als strenge rechter zo uitgebeeld. Ik vind wij leven nu in dit tijdperk, voor mij heeft de Christus een lieve uitstraling. Deze icoon heeft ook al een paar keer in het tijdschrift Religie en Mystiek gestaan, alsook de andere icoon, die van mijn schoonzus, als contrast.

 

 

 

03. Spirituele Schilderijen

Muurschildering detail van de muurschildering

 reincarnatie

ESOTERISCHE DROOM

 

Dromend meisje, ondergaat deze droom, balancerend tussen Yin en Yang, het passieve en actieve.
Ze droomt over engeltjes, die haar en haar aura, op zachte tonen  van hemelse muziek, omhangen met een fris geurende bloemenkrans.
Een vredesduif (links onder) neutraliseert de negatieve energie.
Positieve energie stroomt haar toe!

REÏNCARNATIE

 

Op de voorgrond zie je onze moederke Maan, de cellen, de splitsing van de cellen in een mannelijke en een vrouwelijke helft. Door aldaar verder te evolueren, kwam onze ziel in het lichaam van visachtigen te zitten en evolueerden aldaar verder tot een soort zeehondachtigen. Toen onze kringloop aldaar ten einde was, evolueerden we verder, via de tussenplaneten van Mars, naar Mars en de Aarde, hetgeen is weergegeven op het schilderij, rechtsachter door een stukje planeet te laten zien, alsmede een stukje van de Aarde, waarop de doodskist zichtbaar is. Man en vrouw (de microkosmos) ondergaan hetzelfde proces als op de Maan, want in de baarmoeder speelt zich precies hetzelfde af dan destijds in het binnenste van de Maan. De vrouw die hier in verwachting is, zal een kind baren. Onze lichamen hier op Aarde ondergaan het stoffelijke sterven, gesymboliseerd in de doodskist, maar achter de kist komen de astrale lichamen tevoorschijn. Ik had deze 2 mensen eerst naakt geschilderd, maar vond het onderwerp te sereen om hen zo te laten staan. Toen heb ik een stuk van mijn spijkerbroek geknipt en de man aangekleed. Daar ik toevallig versleten glasgordijnen had, kwamen die ook goed van pas en heb ik een stukje glasgordijn gebruikt om de vrouw een kledingstuk te geven. Zo werd het dus een acrylverf schilderij, gedeeltelijk met collage er in verwerkt.

 

HIEP HIEP HOY.......we hebben er een broertje bij.

 

Zo is de naam van deze collage/acryl. Dit werk van mij is niet direct gebaseerd op de boeken van Jozef Rulof, maar wel op de gebeurtenissen van de laatste jaren. Op de achtergrond ziet men rechts een zeer dreigende lucht, terwijl links (Amerika) de zon nog in de wolken schijnt. Maar niet lang meer.....!! 
De Twin-towers heb ik "gebouwd"met beursuitslagen uit het
Financieele Dagblad. De flat " 40,4 miljoen" vond ik op mijn deurmat. "Escaping from the winters" haalde ik uit een vakantie-tijdschrift.
Voor het meisje hierin verwerkt moest ik een sex-blad kopen. De flat "Beleggen in kunst" stond in Elsevier Magazine, evenals "Your winning mood". Het meisje wat balanceerd op de rode bol, eveneens gehaald uit een sex-blad. Ja zo'n collage is meer werk aan dan je denkt, alleen al om al hetgeen wat je er voor nodig hebt, bij elkaar te scharrelen. Terwijl ik daarmee bezig was, dacht ik, ik kan het beter schilderen,
dan is het vlugger gebeurd. Ha ha ha hi hi hi !!
Bin Laden naast (de kopstukken van Amerika) "zijn broertjes", spreekt voor zich, evenals het vliegtuig in de dreigende lucht richting Twin Towers.
Onder Bin Laden de Beursuitslagen betreffende beleggen in Amerikaanse aandelen. Bin Laden is rijk en zal zijn bezittingen wel verspreid belegd hebben over de hele wereld, niet alleen in Zwitserland, maar ook in Amerika, veronderstel ik.
Het SCHRIJNENDE CONTRAST is de Afghaanse moeder met haar stervend kindje op schoot, die niet eens haar gezicht mag laten zien en een burka (of hoe heet dat ook alweer?) draagt, terwijl de Westerse vrouw heel erg uitdagend haar bijna ontbloot lichaam laat zien.

VERGANKELIJKHEID

 

dat is een collage/acrylverf schilderij, waarop Freek de Jonge voor komt met zijn liedje: " Er is leven na de dood".

Alles slaat op vergankelijkheid, de oude man, een gedeelte van een verwaarloosd kerkgebouw, symbool van het wegvallen der godsdiensten, het waardeloze geld dat niet meer in omloop is, apocalyps now als symbool van het stoffelijke van de Aarde dat eens zal vergaan, net zoals onze stoffelijke lichamen ook vergaan, alle stof vergaat, maar............ Er is leven, er is leven na de dood, zingt Freek de Jonge.

  paranormale gaven 

LOS VAN DE STOF

 

De grootte van schilderij is 50 x 70 cm. Het is een allegorische voorstelling, een schilderij met een "verhaal".
Onderaan ziet men de donkere sombere dwaze onbewuste wereld, waar van alles gebeurd. Hier heb ik gekozen voor vnl. de negatieve dingen die hier op aarde gebeuren en gebeurd zijn en wel, om het contrast te versterken van de donkere aarde tegenover de warme stralende gelukzalige kleuren van de lichtsfeer.
Onderaan het schilderij van links naar rechts zien we:
het Euro teken - Dow Jones - een groep van 5 x 7 dus 35 vluchtelingen.
Daaronder een oorlogstank met een soldaat, vóór de tank staan
twee onschuldige kindertjes, waarvan het meisje haar pop beschermend vast houdt.
Vervolgens zie je de Duitse vlag met hakenkruis, waaronder de tekst: Arbeit macht frei, met een concentratiekamp-slachtoffer.
In het midden ziet men de Calvarieberg met 3 kruisen. Op die plek staat het aura van de aarde open, doordat door Christus de
verbinding met het hogere mogelijk werd gemaakt.
Daaronder ziet men een soldaten-kerkhof met 3 x 7 kruisjes en daar onder een soldatenhelm met lauwerkrans en decoratie.
Weer naar boven toe, 3 parachutes die de lucht in vliegen en daar onder een vliegtuig, met weer daar onder de tekst:
"Bombs on Bagdad" en bommen die naar beneden worden gedropt, waardoor er onder een brandhaard ontstaat.
Verder een othodoxe Jood, die samen met een Moslim leest in een heilig boek.
Daar weer onder, ziet men 2 maskers, voorstellende tweelingzielen,
die elkaar qua uiterlijk nog niet kennen, de démascé moet nog komen, hetzij hier op aarde of in het hiernamaals na de stoffelijke dood.
Weer wat meer naar rechts de Amerikaanse vlag met het Dollar-teken.
De kleuren zijn somber en koud en als er al kleurige warme kleuren in verwerkt zijn, die zitten dan toch nog vnl. in het negatieve, zoals de brandhaard, de lauwerkrans, de decoratie.
Bij de "ontwakende" vluchtelingen, kan men hier en daar ook een positieve lichtuitstraling vaststellen. Ook bij de 3 kruisen op de Calvarieberg en de Calvarieberg zelf, daarin zijn de warme rood-geel-oranje tinten gebruikt.
Het bovenste stuk van het schilderij geeft een contrast. De 2 dolfijnen (Tweelingzielen) zijn de donkere aarde ontstegen en bevinden zich nu samen in de lichtsfeer, waar alleen liefde en warmte voelbaar is. Ze zwemmen in een zee van liefde, een cocon van liefde, die de vorm heeft van een hart. Ze zwemmen er niet alleen in, maar ze zijn liefde geworden.

PARANORMALE GAVEN


De INTELLIGENTIA (hartjes) zoeken contact met de MEDIA (voelsprieten) op de planeet Aarde.
De LICHTSFEER boort zich als een meteoor in de nog vrij donkere ruige stoffelijke Aarde, waar slechts hier en daar vaag licht zichtbaar wordt.
De Intelligentia brengen GEESTELIJKE GAVEN naar de Aarde (rijstkorrels, zowel grote als kleine) via de MEDIUMS op Aarde.
Links en rechts spat de KOSMISCHE ENERGIE (wit) de hoogte in!
In de diepte op de achtergrond ziet men transparante VLEUGELEN,
dit om de verplaatsbaarheid van de Intelligentia aan te duiden.
De VOELSPRIETEN zijn de MEDIA op deze planeet Aarde.
Aan het aantal zijtakken, kan men zien of ze
beschikken over meer dan een mediamieke gave.
In het midden ziet men een voelspriet met vijf zijtakken,
deze stelt het medium JOZEF RULOF voor, daar die helderziend,
helderhorend, heldervoelend, schrijvend en schilderend medium was.
KRUISVORM: de rode hartjes vormen samen met de rijstkorrels
en de voelsprieten, de vorm van een kruis.
HARTVORM: volg de penseelstreken van de engelenvleugels,
rondom naar beneden toe, dan ziet men de vorm van een hart.

Tweelingzielekes

Tweelingzielekes

Tweelingzielekes

Barrière of Levensharp

 

Gebruikte materialen:

Vierkante linnen doek van 100 x 100 cm., met acrylverf beschilderd.

Verder horregaas, toetsringen van schrijfmachines en vissersgaren
om netten mee te boeten.

Van boven af te beginnen zien we “zielen” (toetsringen) die in de ruimte zweven, zij vertoeven in de onbewuste sfeer totdat zij weer geboren zullen worden op Aarde. Er zijn ook enkele tweelingzielen bij, die zitten vlakbij elkaar, of aan elkaar vast. Ook zijn er verschillende cirkels te zien, waar “zielen” (toetsringen) zaten. Zij zijn echter gereïncarneerd naar de Aarde en laten slechts een vage afdruk  achter in de “ruimte.”

Het bordeauxrode vlak stelt de astrale sfeer voor, waar het LICHT zichtbaar is. Dit licht schijnt door de barrière (de horizontale lijn)
heen naar de Aarde.

De harp is onze levensharp, die wij hier op Aarde bespelen. Indien we sterven en we gaan over naar de astrale sfeer (het bordeaux rode vlak) dan vervallen onze snaren (ons stoffelijk lichaam). Later kunnen we weer onze harp bespelen, krijgen we weer snaren, een ijlstoffelijk lichaam, zodra we overgaan naar de mentale gebieden.

Onderaan in het bordeauxrode vlak ziet men een gezin, nl. man met 2 kinderen en een vrouw liggend, met een baby.

Links en rechts onderaan, ziet men de Aardse sfeer, onderverdeeld d.m.v. donkere verticale strepen. Er zitten wel verborgen (engelen) geleidegeesten in de donkere vlakken.

Dit heb ik geschilderd in april 2005

ONDERWEG

 

Het is een olieverf schilderij ter grootte van 120 x 60 cm

We zijn allen onderweg naar het LICHT, naar de bron waaruit we ooit zijn ontstaan, naar de bron waar we altijd al aanwezig waren, naar de bron waaruit we steeds blijven evolueren. Aan de menselijke figuren hier afgebeeld, kun je duidelijk zien, of ze al wat dichter bij het LICHT zijn. Niet alleen of ze bewuster worden, doordat ze de blik richten op het licht, maar ook aan hun liefdes-lichtuitstraling. Sommigen staan dicht bij de bron van het licht, maar zijn zich er toch nog niet van bewust, dat zie je aan hun neusje wat nog naar beneden wijst en aan hun nog donkere kleur. Verder zie je de zwevende lichtjes op de achtergrond, dat zijn de Godsvonken die zich in het astrale bevinden, wachtende op een volgend leven hier op Aarde

Tweeluik

Tweelingzielen Moederschap

Tweelingzielen (linkerpaneel)


Ontstaan uit GOD, die zichzelf deelde in dualiteit,  en die twee vormen samen weer een Gods-eenheid.
Eén van gevoelskleur, steeds elkaar toebehorend, een liefdesband voor eeuwig.
Zichzelf delen met elkaar  om als man en vrouw  of als vrouw en man zich het bewustzijn van de schepping eigen te maken.

Moederschap (rechterpaneel)


Waaruit bestaat de schepping?
Uit vader- en moederschap en reïncarnatie.
Het moederschap is het edelste, het liefelijkste, wat een mens kan meemaken.
De harten in dit schilderij geven de liefde weer van moeder en kind.
Links boven de zon - rechts boven de maan, de macro- is zoals de microkosmos, zon en maan, vader en moeder.

De Kosmos

 

Vanuit de zee, valt mijn blik op het onmetelijke grote heelal met zijn ontelbare zonnestelsels hetgeen me overweldigt.

Welke mysteries zitten hier voor ons, mensen, verborgen?

De Kosmische graden

 

De Macrokosmos met al zijn bestaanswetten, die we kosmische graden kunnen noemen, zijn ontstaan om de mensheid naar gevoel te dienen
Sommige planeten geven ons een lichaam, weer anderen dienen het leven door hun krachten.
Hoe hoger wij gaan in liefde en bewustzijn, hoe verfijnder de planeet,  en hoe meer LICHT lichaam en stof heeft.

 

 EEN STERRETJE AAN DE HEMEL 

Bovenstaand schilderij (acrylverf) maakte ik voor een jong stel, waarvan de vader bij ons in de Rulof groep zit, ter gelegenheid van hun dochtertje dat was geboren. Ik schilderde het aan de hand van een foto toen het kind pas was geboren en bij zijn moederke in bed lag. Ik heb dus heel wat lakens en slopen, alsook toeters en bellen weg moeten laten en het geheel gegoten in een sfeervol spiritueel plaatje, althans dat heb ik geprobeerd. Aan jullie te beoordelen of me dit is gelukt. Het moederke is goed gelijkend. Ik maakte er het nu volgende gedichtje bij en gaf het hen cadeau

 

EEN STERRETJE AAN DE HEMEL

Een sterretje aan de hemel,
een licht dat mij bescheen,
deed mij aldaar ontwaken,
ik wist: "Daar moet ik heen."

Dit leven hier op Aarde
is niet de eerste keer
en al wat ik vergaarde
dat keert nú met mij weer.

En eens zal 'k in dit leven
terug naar 't licht toegaan,
vanwaar ik ben gekomen
mijn oorsprong op de Maan.

 

 

 

  WE COMES FROM THE LIGHT - WE RETURN TO THE LIGHT

            Details

Deze collage - acrylverf, stelt voor de gehele mensheid, van allerlei rangen, standen, stammen, geloofsovertuigingen, diverse tijden etc...
Ik heb het de Engelse naam gegeven WE COMES FROM THE LIGHT - WE RETURN TO THE LIGHT, omdat ik het heb geschilderd voor een vriendin van mijn dochter, nl Annuradha Gannavapary. Zij spreekt o.a. ook engels, maar met Nederlands kan ze niet zo goed overweg. ij komt uit India en is ook erg spiritueel.
Het stelt voor de diverse volkeren van de Aarde die allemaal uit het licht zijn voortgekomen en die allemaal onderweg zijn terug naar dat licht, terug naar de liefde, terug naar God, naar hun oorsprong.
Je ziet oa. de piramiden van Egypte, het land Israël, Orthodoxe Joden, de Daila Lama, diverse Goden uit India en andere Oosterse culturen, Krishna, Mahatma Ghandi, de oude tafels waarop wijsheden staan, Christus, Maria en het Christus-kind, Jozef Rulof, ikzelf, de Indianen en hun cultuur, een negerin met een soort Boedha-beeld, de Chinese, Arabische en Moslimcultuur.
Anuradha hangt het schilderij op met de punt naar boven en het licht onderaan.

 

  TWEELUIK: HIER ZIT MUZIEK IN   


details


         

  Met handen en voeten 

 

               

tweeluik met de benamingen:
MAGISCHE HANDEN en AMAJ MIJN VOETEN


Ze zijn alle twee geschilderd met olieverf op canvas 60 x 40 cm.
Ter decoratie gebruikte ik bij de handen letters en tekens. Beginnende met Egyptische tekens, doch overgaand in mijn eigen verzonnen tekens, daar ik niet graag iets na schilder.

De titel is MAGISCHE HANDEN, doch ik heb totaal geen magische handen, wel handen die al veel gewerkt en geschilderd hebben. Ook handen die kinderen en oudere mensen getroost hebben. Daar heb je je handen ook wel eens voor nodig.

De uitdrukking AMAJ MIJN VOETEN, is typisch Antwerps en wordt meestal gebruikt als ze verbaasd over iets zijn. Ja ik was zelf ook wel een beetje verbaasd toen ik mijn eigen afdruk van mijn voeten zag en had nog veel werk om de pasta te verwijderen waarmee ik mijn voeten had ingesmeerd. Deze voeten hebben al heel wat kilometers afgelegd in dit leven.

De zeven veugelkes.

stelt voor 7 verschillende karakters of gevoelsgraden

 

Zie je bv. de overheersende hebberigheid van de zwarte vogel. Dominant en hebberig.

Let op de snavels en de ogen, die ook het karakter weergeven.

De kleuren heb ik aangepast aan het interieur van degene die ik het cadeau wilde geven.

Die groene vogel onder die witte, is stiekem en achterdochtig.

De vogel daar boven is trots en onbewust.

De bruine daaronder, begint wakker te worden, begint dus een beetje bewust te worden van het leven

De rechtste met de drie kleuren heeft al veel in zijn onderbewustzijn zitten maar slaapt nog, het moet nog wakker worden, 

de 2 die het meeste bewust en positief zijn, dat zijn de witte en de lichtbruine

 

Details

               

 

 

               

ga naar deel II

 

 

 

 

 

Gastenboek van Spirituele Vrienden.

  

Top 100 NL